Lubelski
Salon Artystyczny
zaprasza
na
Koncert muzyki Andrzeja Kurylewicza i poezji Gabrieli Kurylewicz
Koncert muzyki Andrzeja Kurylewicza i poezji Gabrieli Kurylewicz
„Kurylewicz - Muzyka i Poezja”
Wykonawcy:
Gabriela Kurylewicz - wiersze, reżyseria, fortepian
Ewa Skardowska - fortepian
Katarzyna Bąkowska - skrzypce
Michał Borzykowski - wiolonczela
Gabriela Kurylewicz - wiersze, reżyseria, fortepian
Ewa Skardowska - fortepian
Katarzyna Bąkowska - skrzypce
Michał Borzykowski - wiolonczela
11
maja 2013, godz. 20:00
Trybunał
Koronny w Lublinie
Rynek
1
GABRIELA
KURYLEWICZ – poetka, a także filozof i tłumacz. Autorka zbiorów
poezji: Wiersze, Wydłużyć horyzont, Tristia,
Dwie historie, Księżyc świadkiem, Heaven and The
Watch, Rymki. Należy do ZAiKS i SPP (Zarząd Główny). W
2001 r. założyła Fundację Forma – Teatr, Instytut Sztuki i
Badań Filozoficznych, zaangażowana jest w działalność społeczną
– ratuje zabytki w Polsce. Córka Wandy Warskiej i Andrzeja
Kurylewicza, od 2007 roku prowadzi Piwnicę Artystyczną Kurylewiczów
w Warszawie, organizuje Dni Muzyki Andrzeja Kurylewicza i jest
wydawcą jego Dzieł Zebranych. Opublikowała kilka autorskich
książek filozoficznych o Platonie, Tomaszu z Akwinu, Giovannim Pico
della Mirandola oraz przekładów i komentarzy, m.in. Tomasza z
Akwinu Traktat o Bogu i, razem z Mikołajem Antczakiem, dialog
Boecjusza O pocieszeniu, jakie daje filozofia. Ustanowiła
Instytut Muzyki i Poezji, który od 2012 r. prowadzi razem z Ewą
Skardowską, Katarzyną Bąkowską i Michałem Borzykowskim.
ANDRZEJ KURYLEWICZ (1932-2007) – kompozytor, pianista, trębacz, puzonista, dyrygent. Autor muzyki poważnej, kameralnej i symfonicznej, teatralnej, filmowej, baletowej, jazzowej.
Laureat
m.in. Prix Italia 1981 i
prestiżowego Verdienstkreuz I. Klasse 2001. Sławę
przyniosła mu muzyka do filmów Lekcja Martwego Języka,
Droga, Lalka, Polskie Drogi i Nad
Niemnem, oraz muzyka teatralna do spektakli dramatycznych
takich jak: Norwid, Pan Tadeusz, Nie-boska
Komedia, Kordian, Wacława Dzieje.
Zostawił sześćdziesiąt pięć opusów muzyki poważnej: utwory na
fortepian solo, flet solo, tria i kwintety fortepianowe, tria i
kwartety smyczkowe, tria, kwartety i kwintety dęte oraz utwory na
orkiestrę smyczkową i symfoniczną (Serenata Leopolitana, Psalm
60, Witraż w Miejscowości N., Sonet, Szkic do Krajobrazu, Adagio da
Dramma, Suita Pan Tadeusz, Poemat symfoniczny no.1 In Verona
do wiersza C. K. Norwida, Poemat symfoniczny no. 2 Godzina się
zniża do wiersza R. M. Rilkego, Msza Warszawska),
a przede wszystkim kilkadziesiąt cyklów pieśni do wierszy
najwybitniejszych poetów.
Nie
lubił słowa dusza, ale był mistrzem melodii, która najgłębiej
wnika w duszę. Potrafił zagrać najpiękniej na najbardziej
zaniedbanym instrumencie, jeśli tylko komuś na tym zależało i
jeśli go o to poproszono. Pracował na zamówienie, dla
konkretnych ludzi. Nie mówił o sobie, że stwarza cokolwiek, mówił,
że komponuje, mając na względzie to, co jest sercem muzyki -
formę. Muzykę miał za coś nieskończonego, ogromnego, Boskiego, w
czym człowiek może jedynie uczestniczyć. Gabriela
Kurylewicz
Wstęp
za okazaniem bezpłatnych wejściówek.
Wejściówki do odebrania w kasie Centrum Kultury w Lublinie, ul. Narutowicza 32.
Wejściówki do odebrania w kasie Centrum Kultury w Lublinie, ul. Narutowicza 32.
Każda
osoba może odebrać maksymalnie dwa zaproszenia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz